CO TRZEBA WIEDZIEĆ KUPUJĄC PIERWSZE MIESZKANIE?

Kupno nieruchomości to niezwykle ważna życiowa decyzja.

Najczęściej wybieramy mieszkanie na następne kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt lat, przeznaczając na to większość naszych oszczędności i zaciągając dodatkowo kredyty hipoteczne. Warto w takiej sytuacji skorzystać z pomocy specjalistów, aby uniknąć problemów i cieszyć się nowym mieszkaniem.


Głównymi czynnikami, jakimi kierujemy się wybierając nowe lokum są takie parametry jak: metraż, lokalizacja, ilość pokoi, piętro oraz cena.

Przed wyborem właściwego mieszkania powinniśmy zrobić listę naszych realnych potrzeb, aby uniknąć rozczarowania tuż po przeprowadzce.

Z naszych obserwacji wynika, że klienci często nie są do końca świadomi jakie mieszkanie będzie dla nich odpowiednie. Mamy tu na myśli deklarowanie zapotrzebowania np. na nieduże 2-pokojowe mieszkanie „na start”, a okazuje się, że w niedalekiej przyszłości młoda para planuje powiększenie rodziny i marzy o dwójce czy trójce dzieci.

Z zakupem nieruchomości wiążą się niemałe koszty (podatek PCC, opłaty notarialno-skarbowe, wynagrodzenie pośrednika oraz opłaty związane z zaciągnięciem kredytu), dlatego warto wybrać mieszkanie, które będzie służyło nam przez następne lata. Nie powinniśmy kierować się w głównej mierze samą ceną nieruchomości – a tym, na ile spełni ono nasze potrzeby.

Kluczowy jest wtedy wywiad i rozmowa ze specjalistą, aby dopasować odpowiednie mieszkanie do naszych planów. W pierwszej rozmowie powinniśmy ustalić takie parametry jak:

- powierzchnia mieszkania

- zapotrzebowanie rodziny na sypialnie

- bliskość miejsca pracy

- uwzględnienie pomieszczenia do home office

- bliskość szkół i przedszkoli

- bliskość sklepów, placówek zdrowia i innych potrzebnych na co dzień usług

- styl życia

- bliskość terenów zielonych

Pośrednik nieruchomości może okazać się nieocenioną pomocą przy wyborze właściwego mieszkania. Doświadczony agent nieruchomości to także najlepsze zabezpieczenie przed uniknięciem problemów. Pośrednik jest odpowiedzialny za weryfikację stanu prawnego nieruchomości, sprawdza i kompletuje niezbędne dokumenty oraz przygotowuje umowę zabezpieczając odpowiednio swoich klientów przed ewentualnym ryzykiem.